Pr. 1. juli 2019, hvor den nye sæson 2019/2020 officielt starter, skifter Odense Handball Club A/S sit gamle logo ud med et nyt. Odense Handball Club A/S skifter samtidig navn til ’Odense Håndbold’.
Det nye logo er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Fingerspitz. Logoskiftet kommer på baggrund af et ønske om at ville fortælle en historie om Odense Håndbold og samtidig cementere klubbens navn og identitet.
Administrerende direktør i Odense Håndbold, Lars Peter Hermansen, uddyber: ”Tilbage i 2016 skiftede vi navn til ’Odense Handball Club A/S’. Vi har dog i daglig tale kaldt os selv for ’Odense Håndbold’, og derfor kommer der nu også et officielt navneskift. Med det nye navn og logo ønsker vi at styrke vores brand og fortælle en historie om Odense Håndbold. Vi håber, at alle vil tage godt imod det nye logo og den historie, som logoet nu skal være med til at fortælle.”
Odense Håndbold vil gerne appellere til alle om at anvende det nye logo pr. 1. juli 2019.
Beskrivelse af det nye logo
Elementerne i logoet er:
- Farven orange
Den orange farve er bevaret, da den er en stor del af klubbens identitet og dermed vil skabe en vis form for genkendelighed i det nye logo. Farven tiltrækker også opmærksomhed, og for Odense Håndbold symboliserer orange samtidig varme, glæde og advarsel. - Ræv
Ræven er kendt for sin snedighed, og den har flere udgange fra sin hule. Rævens kropsbygning er elegant og feminin, og det er samme fortælling, som Odense Håndbold ønsker at knytte til spillet på banen og klubbens brand. Rævehovedets runde former er med til at understrege, at der er tale om en kvindeklub, og dertil kommer, at Odense Håndbolds maskot, LuriFox, også er en ræv. - Fulde klubnavn og årstal for etablering
I tråd med baggrunden for logoskiftet er det fulde klubnavn blevet en del af det nye logo. Samtidig er årstallet for Odense Håndbolds etablering også integreret.